Serious games,

e-læring &

gamification

Hos Serious Games Interactive er vi eksperter i at designe interaktive træningsprogrammer, der er innovative, sjove og ekstremt motiverende for både ledelse og medarbejdere. Vi skaber engagerende læringsoplevelser ved hjælp af narrativer, udviklingsniveauer, konkurrencer, missionsdrevne opgaver og andre spilmekanikker. Spilbaseret træning har en høj succesrate, da det vækker brugerens indre motivation, som derved aktiverer adfærdsændringer.

Det specielle ved spilbaseret læring, er at det giver lynhurtig feedback, som med det samme viser brugerne udfaldet og effekten af deres valg. Det er learning by doing, hvor man kan afprøve forskellige løsninger uden at skulle forholde sig til virkelighedens negative konsekvenser. Virksomheder der bruger spilbaserede læringsprogrammer opnår derfor en lang række fordele.

Spillet er ikke obligatorisk, men langt størstedelen af nye medarbejdere gennemfører det inden deres første arbejdsdag. Det giver dem et godt overblik og forståelse af virksomheden, når de starter. Vi opfatter spillet som et innovativt redskab og som ekstremt relevant for alle medarbejdere.

Jette Husum
Senior Konsulent
Nykredit


Vi skaber spiloplevelser der fungerer i en virksomhedsmæssig kontekst
og som giver den rette effekt

Vi bruger standard web-teknologi til at udvikle løsninger, så de er kompatible med browserne i jeres virksomhed, både på mobil og på andre devices. Vores spil kan nemt anvendes i jeres LMS (og er SCORM-kompatibelt), så det nemt kan rulles ud på tværs af jeres afdelinger via den eksisterende infrastruktur.


E-lærings Frustration

Vi ser ofte en frustration ifm. traditionelle e-læringsprogrammer, som typisk ikke er mere end en samling slides man klikker sig igennem. Det får ofte medarbejderen til at miste motivationen, allerede før de går i gang, og skaber dermed et dårligt udgangspunktet for at lære nye ting.

Med spil, er forudsætningerne bedre. Vi skaber plads til spænding, engagement og en langvarig læringseffekt.


Engagement & Effekt

I e-læringsspil bliver man udfordret og skal aktivt engagere sig i læringsindholdet. Som effekt af at man konstant får feedback i spillet, kan man løbende se hvilken effekt den nye viden har.

Vi oplever ikke blot et større engagement blandt brugerne, men også en forbedring i deres evner til at videreformidle og fastholde ny viden. På længere sigt opnår hele virksomheden en bedre overførsel og fastholdelse af viden, som samtidig markant reducerer omkostningerne.


Tryg i Aktiviteten

Spilbaserede læringsløsninger giver både ledere og medarbejdere et trygt miljø, hvor de kan udvikle sig, træne og opnå ny viden. Man kan prøve igen og igen, indtil man føler sig sikker i proceduren.

I vores spilbaserede løsninger er det ikke nok, at brugerne passivt optager ny viden og færdigheder – De skal tværtimod bruge deres færdigheder og viden aktivt for at sikre at de for alvor mestrer opgaven, og at det kan blive overført til dit arbejdsliv.

Digit

Digit

DANSKE BANK

Vi designer også fysiske brætspil til læring og adfærdsændring

Vi fokuserer altid på at finde den rette tilgang til et givent projekt, og nogle gange anbefaler vi en ikke-digital tilgang. Fysiske spil (som f.eks. brætspil) har vist sig at være meget effektive, når man arbejder med åbne læringsmål der involverer mennesker. Fysiske komponenter er særlig effektivt inden for forandringsledelse og lederskabstræning. Vi kombinerer også sommetider elementerne og bruger det bedste fra begge verdener.

Back to top